سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/1/14
10:19 عصر

کدام انقلاب به این روستا آمده است؟

نوشته سین شین

کدام انقلاب به این روستا آمده است؟
از سال پیامبر اعظم تا نو آوری و شکوفایی

 

بسم الله
سلام علیکم
سفری چند روزه و بدون برنامه ریزی قبلی به روستای محل زندگی پدربزرگ ها و اجدادم پیش آمد که در عین حال که برکاتی  داشت ناگواری هایی هم به همراه داشت ...یک خانه  قدیمی در نهرمیان
روستایی در 35 کیلومتری مرکز استان کنار جاده ی اصلی با قدمتی 1000 ساله. شاید برای خانم ها و آقایانی که بنده را نمی شناسند این اشتباه پیش آمده باشد که لابد قصد دارم بگویم انقلاب برای روستاییان این روستا نفعی نداشته و اوضاعشان بدتر  شده ...توصیه می کنم صبر پیشه کنید و تا آخر نوشته ی حقیر را نخوانده اید قضاوت نفرمایید.
چنانچه بر این عقیده باشیم که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عزیز، خمینی کبیر(ره) آن بزرگ مرد نستوه،
   انقلابی همه جانبه و نه تنها برای همه ی ایرانیان که برای همه جهانیان است .به راحتی نمی توانیم از این مسائلی که در ادامه خواهم گفت بگذریم
روستایی که چندین شهید را تقدیم انقلاب کرده  و چند جانباز و آزاده درآن زندگی می کنند گرفتار مشکلات عدیده ای این چنین است.
زمین های کشاورزی روز به روز بایر تر می شوند آن هم اگر صاحبانشان آنها را به غریبه ها نفروخته باشند و به شهر مهاجرت نکرده باشند.
آمار خوش نشین های روستا هر روز بیشتر می شود وشغل کشاورزی و دامدداری را رها کرده و به شغل شریف قاچاق روی می آورند. گروه هایی که در ملا عام و در کنار منازل مسکونی قمار می کنند. نسبت معتادین به مواد افیونی به حدی در این روستا و روستاهای اطراف زیاد است که مجبور شده اند کلاس ترک اعتیاد در روستا بر پا کنند (نوش دارو بعد مرگ سهراب). در بین معتادین برادر شهید ، جانباز جنگ، آزاده ی که 8 سال دراسارت بوده هم به چشم می خورد. ساختمان هایی که با پول فروش مواد مخدر بالا می روند و در این بین حجاب زنان و مسائل آنان جزء مسائل حاشیه ای است.
برای آنان انقلاب اسلامی منافعی مثل آب لوله کشی و گاز و برق و تلفن داشته است. اما آیا انقلابی که به رهبری امام شد همه اش همین قدر است؟ آیا حق این مردم از این انقلاب همین قدر است؟

برای آقایانی که بودجه ی بیت المال دستشان است چقدر سخت است که  رودخانه ی ای روستا را که آب کشاورزی چند روستای دیگر را هم تامین می کند پاک سازی کنند. از زمانی که بنده یادم می آید آب فاضلاب  حمام عمومی این روستا وارد رودخانه می شده است و هنوز هم اینچنین است.فضولات حیوانی که در کنار رودخانه و خانه های روستا تل می شود . و مشکلات بهداشتی که بیداد می کند. آمار سرطانی ها بیماری های تنفسی و انواع و اقسام بیماری ها شاهدی بر وضعیت وخیم بهداشتی در این روستاهاست
آب و گاز و تلفن آمده ولی فرهنگ این مردم روز به روز نزول میکند و جهل و بی خبری هر روز درشان بشتر. فکر نمی کنم این برای متولیان حوزه ی علمیه و مبلغان دینی موجب افتخار باشد که  بدانند در این روستا با جمعیتی 1200 نفری که به صورت قلعه ای دور هم جمع شده اند  3 مسجد وجود دارد که هر کس بر اساس طایفه اش به مسجد مخصوص آن طایفه می رود. باز بر اساس طایفه اش در یک عزاداری  و هیات مخصوص شرکت می کند. به هنگام اذان هر 3 مسجد اذان می دهند که به حدی اوضاع را نابسامان میکند که نمی دانی بالاخره این اذان است یا مارش جنگ..هیات های مذهبی که اگر بزرگان ده نباشند در هنگام مراسم، روی هم چاقو می کشند.(بنده خود شاهد یک نمونه از این جنگ های هیاتی بوده ام)
باز هم برای مدعیان دین و دفاع از دین نباید مایه ی فخر باشد اگر بدانند که  غیبت و تهمت و دزدی و قاچاق از اعمال عادی این منطقه است. البته در این بین خانواده ای شریفی هم هستند که مجبورند در این محیط فاسد و نا امن زندگی کنند و صدایشان هم به گوش کسی نمی رسد.

سال پیامبر اعظم(صلوات الله و سلامه علیه) آمد و (برای برخی هم)رفت ولی کسی به این فرموده ی حضرت توجه نکرد که یکی از محل های نگرانی شان را روستاییان جاهل عنوان فرمودند. و آقایان دست اندر کاران در ساختن مدرسه برای روستاییان  دست دست می کنند. انتخابات سالم را به رخ همه می کشند و می بینیم که نماینده 3 دوره ی مجلس این روستا و منطقه پیرامونی اش از سادگی و نا آگاهی روستاییان سوء استفاده کرده و برای هر رای 20000 تومان می پرداخته است. آن دیگری برای تبلیغ روی کوه نامش را کنده کاری فرموده تا نماد افتخاری باشد برای ما لابد...
سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی آمد و (برای برخی هم) رفت ولی یک روحانی به این روستا نیامده که مشکلات قومی و کهنه  روستاییان را حل کند و مساجد تفرقه و چند دستگیشان را از بین ببرد.
انقلابی که امام و پیروانش کردند برای اینها هنوز نیامده امامی که که دلیل مشکلات اخلاقی و دینی مردم را نبود آخوند خوب در ان منطقه میداند. در این روستا و روستاهای اطراف هم مردم تا خودشان تماس نگیرند و از روحانی دعوت نکنند کسی نمی آید. بعضیشان هم که امده اند یا نمانده اند یا متاسفانه مثل بقیه شده اند و ....
همان طور که عرض کردم مسائل بیسوادی زنان و فساد و حتی قاچاق مواد مخدر توسط زنان که دیگر جزء مسایل حاشیه ای است.
قصدم سیاه نمایی نبوده و نیست و این ها همگی بخشی از حقیقتی است که مردم این روستاها با آن دست به گریبانند.

سال نو اوری هم امده و امیدورام مسئولان این نواحی (که همگی خود را پیرو راستین خط امام و رهبری می دانند) باز هم چون گذشته تفسیر خودشان را جایگزین فرمایشات مقام معظم رهبری نکنند و حقوق مردمان ساده این روستا و چندین روستای مشابه، پیش از این پایمال ابتکارات و نو اوری های انها نشود.

..............................
تتمه نوشت: مسلمان بودن و ماندن چقدر سخت است.
اللهم عجل لولیک الفرج