سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/4/7
8:14 عصر

بازی های همــواره!

نوشته سین شین

بسم الله
سلام علیکم

... از دست رفته ای محروم می گفت وقتی بچه ها را می بینم، ناراحت می شوم.چشم ندارم آنها را ببینم،چون اینها امده اند تا ما برویم. اینها رقیب های من هستند. و این خصلت در پادشاهان و گردن کشان همیشه ی روزگار وجود داشته و دارد، تا آنجا که بالاتر از خود را تحمل نمی کنند و نعمت ها را در دست دیگران نمی خواهند. که آن قلندر طماع هیچ باغ و مزرعه و یا امکان ارزنده ای را برای دیگران نمی پسندید و بیش از روزهای عمرش قباله ها و اسناد، جمع آوری کرده بود.

و آن مست بی خبر قداره بند، با قمه اش به شیر بالای تابلوها حمله می کرد، آه اگر من شیرم تو چکاره ای؟

و اینها نه افسانه است و نه حادثه ی تاریخ،که داستان هر کدام از ما هم همین است. ما هم فرعون هایی هستیم ولی در اتاق و منزل و محل و شهر و محدوده ای که به دست می آوریم. همین که زمینه ای پیدا شود و آبی فراهم می گردد، شناگر خوبی خواهیم بود. نمی توانیم کسی را بالاتر از خودمان در اتاق تحمل کنیم و نمی توانیم حرف دیگری و یا انتقاد دیگری که همسر یا فرزند ما هسنتد بپذیریم. ناچار در فردای روزگار هم همین غرور، همین قدرت طلبی و همین ریاست بازی های کم رنگ و پررنگ سراغمان می آْید و معیار دوستی . دشمنی و قطع و وصلمان می شود.

«انما الحیاه الدنیا لعب و لهو و زینه و تفاخر بینکم و تکاثر فی الاموال و الاولاد» حدید-20

زندگی دنیا بازی و سرگرمی و زینت و فخر فروشی و زیاده طلبی در ثروت ها و فرزندان است. زندگی بازی است با توپ و عروسک و چرخ و ماشین و کبوتر و بلبل و تمبر و لعبت و درس و بحث و مدرک و مرید و مراد و خلق خدا و کتاب خدا.

و این خطاب به رسول خداست که به رسواش دستور می دهد؛ « ذرهم فی خوضهم یلعبون »انعام-91

اینها در حال فرورفتن هستند، بازی می کنند، اینها را رها کن.

...........................................

تتمه نوشت: - نوشته از خودمان نیست برای همین هم دلنشین است و پاسخ به خیلی ها...

- «قیام» کتابی است  از ع.ص (مرحوم علی صفایی حائری) برای آنهایی که کلی سوال و چرا و چگونه دارند و کسانی که دیده هاو شنیده هایشانرا( در بلاد اسلامی) باور نمی کنند و از زمین زمان ناامید می شو ند و هزار نوع شک بین اعتقاداتشان سبز می کند. برای انها که مرادها و مولاهایشان حالشان را گرفته اند و تو زرد از آب در آمده اند...

- ما را تب جهالت گرفته هر چه پیش می رویم بیشتر به نادانی خودمان و وسعت دانستنی ها پی می بریم.

 -  توصیه کننده  باید خودش عامل (به آنچه توصیه میکند ) باشد؟ قبل از اینکه جوابش را بدهید توصیه می کنم بهشتی را بیشتر مطالعه کنید. سر ذوق می ایید.خوب حالا جواب سوال  چی بود؟

- پروردگارا ما با اینکه با فرعون و نمرود و بقیه امپراتورها و شاهان نسبتی نداریم ولی خوی تفرعنشان مارا هم گرفته. بدین مناسبت شفای عاجل عطا فرما

.........................................

اللهم عجل لولیک الفرج