سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/4/28
11:21 صبح

غربتی مضاعف

نوشته سین شین

بسم الله
سلام علیکم

                             

این چنین روزهایی (شهادت و رحلت و ...) فقط کافیست پیچ رادیو یا تلویزیونتان (اگه تلویزیونتان پیچی نیست نگران نباشید با دکمه هم می شود) را بپیچانید تا آهنگی حزین بشنوید .خیلی که مدل وسایلتان بالا باشد فوقش تکرار این جمله است که: زینب (سلام الله علیها) اسوه ی پایداری و صبر است(بعضی ها هم می گویند  بود). 

همین...

اگر پیچ اینترنتتان را هم بپیچانید و اسم زینب رو جستجو کنید بیشتر چیزی که برایتان جسته می شود عکس و مولودی و مرثیه است برای دانلود!

همین

استاد و ملا و روحانی و مداح هم از فصاحت و بلاغت در بیان زینب و علاقه  به برادرش و ... برای بار هزارم روضه سر می کنند.

همین

ممکن است ایراد کنید که خوب اینها را هم باید گفت و خیلی ها همین ها را هم نمی دانند. قبول... اینها را هم بگویند ولی فقط اینها را نگویند . خیلی ها اینها را می دانند و از این گذشته عمده ی مردم از فصیح بودن و بلیغ بودن ایشان چیزی برای زندگی معمولیشان عایدشان نمی شود. اکثریت مردم وقتی زنی یا مردی را به عنوان الگو برایشان معرفی می کنید، خواستار دستورالعمل های روشن و مشخص برای زندگی عادیشان هستند و  رهنمودهایی را می طلبند که در غالب موقعیت های زندگیشان  به دردشان بخورد و قابل اجرا باشد.

اما و اما چه کسی بایستی این محتوای سرشار و کامل را در قالب زندگی و نیازهای امروزی تبیین کند؟چه کسی می بایست این دستورالعمل ها را از زیر خروارها کلیشه و کهنگی بیرون بکشد و مغز سخنان و رفتار ایشان را خالص و مناسب برای این دوره از تاریخ استخراج کند و برای زندگی روزمره ی مردم ارائه کند؟

اینجا همان جاییست که کار سخت می شود و تخصصی. و کم کم ارادتمندان و سینه چاکان واقعی رو می شوند و بقیه که به کار سطحی و آسان و از سر باز کردن مسئولیت عادت دارند از گود خارج می شوند.

جایی می خواندم که یکی از تهدیدات فرهنگی هر جامعه بیسوادی و عامی بودن مردم آن است. اگر نگوییم خواسته و از روی عمد ولی سهوا مردم را عامی و سطحی بار می آوریم . چه خطای بزرگی که حتی ناآگاهانه بودنش هم چیزی از گناه خطاکاران نمی کاهد. اگر حکومتی غیر از این سر کار بود خوب احتمال عمدی بودن این مساله خیلی قوی بود چراکه حکومت بر مردم بی سواد بسی آسان تر از مردم فهمیده و آگاه است. اما با وحود حکومتی اسلامی و شیعی چرا متولیان دینی و فرهنگی ما اینقدر کم کارند و از آن طرف مردم ما به همین ظواهر و مسائل دم دستی از الگوهایی بزرگ که به رایگان در اختیار ماست راضی هستند؟

فکر نمی کنم دلسوزان اسلام و محبان اهل بیت علیهم السلام و انقلاب بیش از این چشم انتظاری از متولین را عاقلانه بپندارند و باز به گمانم این نیز تحولی و انقلابی می طلبد که خاک و زنگار را از الگوهای بی نظیر همیشه ی تاریخ بزداییم و هر کس به قدر توانش در ترویج حرکت ایشان به نحو مقتضی بکوشد. که اکنون و همیشه وظیفه از ما ساقط نبوده و نیست . باشد که صاحب حق به اندازه ی شراره ای از اتش گداخته ی گناهانمان به حرمت زینب(سلام الله علیها) بکاهد.

 

......................................................................

تتمه نوشت:- این سیاه نمای نیست حقیقت نماییست و ما کاملا به آینده و رحمت حق امیدواریم.

 کارهای خوبی که بزرگان دین انجام داده اند را هیچ کس ندیده نمی گیرید و صحبت بر سر قلت تعداد این آثار است.

- اگر اهل کتاب هستید بی زحمت کتابی در باب ارتباط و مراوده با فامیل و صله ارحام به اینجانب معرفی کنید. خدا خیر دهد.

- پروردگارا زبانمان بدجوری نافرمان گشته حرف حق را یا نمی گوید یا به هزار حاشیه دلمان هم همیشه در حال ریختن است . گره از زبانمان بگشا و دلمان را از مدل گنجشکی به مدل شیری ارتقا ده.

...................................................................

اللهم عجل لولیک الفرج


87/4/22
12:53 عصر

فرصت کبوتر شدن

نوشته سین شین

بسم الله

صل الله علیک یا علی ابن موسی الرضا
سلام علیکم

ما رفتیم و اومدیم ولی چند تا سوال یادمون رفته بود  قبل رفتن از خودمون بپرسیم . برای حضرات می گم محض اطلاع که خواستید مشرف بشید اوضاع دستتون باشه.

          

                                                                    

1- کجا میری برای چه میری و به محظر چه کسی خوانده  شدی؟                                                                 

2- ادب حضور در برابر چنین بزرگی چیست؟
3- چه چیزهایی رو و چطور باید بخوای؟

6-وقتی آقایی که به پابوسشون مشرف شدی انقدر پیش خدا بلند مرتبه اند که هر کاسه ای ببری تا لبش برات پر می کنن و به قدر قطره هم از سرش خالی نمی ذارن. فکر کن کاسه ات چقدریه؟ با چند تا حاجت دم دستی پر می شه یا نه خواسته هاتم در حد کرم و بزرگی خود آقاست؟ به چی راضی هستی؟

7-اگه رفتی و فقط لیست حاجتاتو از سر به ته و از ته به سر مرور کردی اونوقته که  مثل من خیلی خجالت می کشی وقتی برات میگن که آقا از زوار گله می فرمایند که همه مرا به خاطر حاجاتشان می خواهند و مرا به خاطر خودم زیارت نمی کنند.

8- توی حرم فقط به آقا توجه کن . اونجا بعد خدای متعال چیزی با ارزش تر و بلند مرتبه تر ازوجود مبارک آقا علی ابن موسی الرضا وجود نداره که ارزش فکر کردن داشته باشه.

9- اگه در محضرشون زبونت گرفت و نتونستی مثل همیشه بل بل زبونی کنی خودتو به اقا بسپار و از ایشون بخواه هر چی صلاحه همونو برات از خدا بخواد.

10- در دعای برای سایرین خست به خرج نده بهترین دعا دعای برای همه است.

11- نماز شب توی حرم، دعاهای دسته جمعی قبل نماز صبحو از دست ندید بعد که برگردید وقت برای خوابیدن زیاده.

12- هر کسی خودشو بهتر از بقیه می شناسه.چند تا از بزرگترین عیب هاتو(که ان شاء الله اصلا نداشته باشی)  مشخص کن و عهد کن که رفتی و برگشتی کنارشون بذاری اونجا هم از آقا بخواه که شفاعت کنن زود تر از شرشون خلاص بشی.

13- رعایت حال مومنین و مومنات از نشونه های مومن واقعیه . مسح ضریح مطهر ارزشمنده اما اگه قبلش چندین جفت دست و پارو لگد نکرده باشی.

14- آقا خیلی پیش خدا عزیزند دعاها و حاجاتتونو با اطمینان از ایشون بخواید.مهمترینش هم رسیدن به معرفت خود ایشان هست.

15-به مادیات در حداقلش بپردازید. از جمله اینترنت و خرید و خوردن و ...

.

.

.

خیلی حرف زیاده ولی بیشتر ازاینم فکر نکنم بخونید.

.......................................................................

تتمه نوشت:پروردگارا ما بندگانت که زمانی قرار بود خلیفه الله باشیم الان فقط داریم مقاومت می کنیم که بیشتر از این غرق نشویم. ما را از این مرداب خودساخته مان رهایی مرحمت فرما.

.....................................................................

اللهم عجل لولیک الفرج


87/4/15
9:16 صبح

به مهمانی می رویم...

نوشته سین شین

بسم الله

سلام علیکم

اینجانب به ملاقات علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) مشرف شدست.

دنیای حقیقی و مجازی، سرگرمی ها و بازی ها ، جدی ها و شوخی ها  همه فعلا تعطیل (گرچه ما خودمان را خوب می شناسیم مشغله ما را رها کند خودمان برای خودمان سرگرمی می تراشیم.)

 اگر دست خودمان بود در حرمشان چله یا شایدم بیشتر می نشستیم ... ولی همان بالایی ها آخر هفته برمان می گردانند.

....................................

  تتمه نوشت:

-بالا بروید پایین بیایید ما مستحق دعای خیریم...

- حضرات بی زحمت آب و برق کمتر مصرف بفرمایید. باور بفرمایید شدنی است . زحمتش  هرچه قدر باشد به این می ارزد که راه و بیراه و به بهانه های مختلف خاموشی و جیره بندی بدهند و طبق معمول بیشترین محرومیت هم قسمت متوسطین و فقرا شود.

- پروردگارا بارمان بسی سنگین است و جاده نیز  پر دست انداز. به منظور جلوگیری از در راه ماندگی طاقتمان را بیافزا و جاده را نیز تعمیر فرما 

..................................


87/4/7
8:14 عصر

بازی های همــواره!

نوشته سین شین

بسم الله
سلام علیکم

... از دست رفته ای محروم می گفت وقتی بچه ها را می بینم، ناراحت می شوم.چشم ندارم آنها را ببینم،چون اینها امده اند تا ما برویم. اینها رقیب های من هستند. و این خصلت در پادشاهان و گردن کشان همیشه ی روزگار وجود داشته و دارد، تا آنجا که بالاتر از خود را تحمل نمی کنند و نعمت ها را در دست دیگران نمی خواهند. که آن قلندر طماع هیچ باغ و مزرعه و یا امکان ارزنده ای را برای دیگران نمی پسندید و بیش از روزهای عمرش قباله ها و اسناد، جمع آوری کرده بود.

و آن مست بی خبر قداره بند، با قمه اش به شیر بالای تابلوها حمله می کرد، آه اگر من شیرم تو چکاره ای؟

و اینها نه افسانه است و نه حادثه ی تاریخ،که داستان هر کدام از ما هم همین است. ما هم فرعون هایی هستیم ولی در اتاق و منزل و محل و شهر و محدوده ای که به دست می آوریم. همین که زمینه ای پیدا شود و آبی فراهم می گردد، شناگر خوبی خواهیم بود. نمی توانیم کسی را بالاتر از خودمان در اتاق تحمل کنیم و نمی توانیم حرف دیگری و یا انتقاد دیگری که همسر یا فرزند ما هسنتد بپذیریم. ناچار در فردای روزگار هم همین غرور، همین قدرت طلبی و همین ریاست بازی های کم رنگ و پررنگ سراغمان می آْید و معیار دوستی . دشمنی و قطع و وصلمان می شود.

«انما الحیاه الدنیا لعب و لهو و زینه و تفاخر بینکم و تکاثر فی الاموال و الاولاد» حدید-20

زندگی دنیا بازی و سرگرمی و زینت و فخر فروشی و زیاده طلبی در ثروت ها و فرزندان است. زندگی بازی است با توپ و عروسک و چرخ و ماشین و کبوتر و بلبل و تمبر و لعبت و درس و بحث و مدرک و مرید و مراد و خلق خدا و کتاب خدا.

و این خطاب به رسول خداست که به رسواش دستور می دهد؛ « ذرهم فی خوضهم یلعبون »انعام-91

اینها در حال فرورفتن هستند، بازی می کنند، اینها را رها کن.

...........................................

تتمه نوشت: - نوشته از خودمان نیست برای همین هم دلنشین است و پاسخ به خیلی ها...

- «قیام» کتابی است  از ع.ص (مرحوم علی صفایی حائری) برای آنهایی که کلی سوال و چرا و چگونه دارند و کسانی که دیده هاو شنیده هایشانرا( در بلاد اسلامی) باور نمی کنند و از زمین زمان ناامید می شو ند و هزار نوع شک بین اعتقاداتشان سبز می کند. برای انها که مرادها و مولاهایشان حالشان را گرفته اند و تو زرد از آب در آمده اند...

- ما را تب جهالت گرفته هر چه پیش می رویم بیشتر به نادانی خودمان و وسعت دانستنی ها پی می بریم.

 -  توصیه کننده  باید خودش عامل (به آنچه توصیه میکند ) باشد؟ قبل از اینکه جوابش را بدهید توصیه می کنم بهشتی را بیشتر مطالعه کنید. سر ذوق می ایید.خوب حالا جواب سوال  چی بود؟

- پروردگارا ما با اینکه با فرعون و نمرود و بقیه امپراتورها و شاهان نسبتی نداریم ولی خوی تفرعنشان مارا هم گرفته. بدین مناسبت شفای عاجل عطا فرما

.........................................

اللهم عجل لولیک الفرج