سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/5/29
5:1 عصر

جوونی همون بچگیه با ریش و سیبیل

نوشته سین شین

بسم الله
سلام علیکم
1-داشتم تند و تند احکام شرعی و حرمت عملی رو براش توضیح میدادم. می دونستم مثل همیشه گوش نمیده یا حداقل نسبت به حرفام موضع میگیره. اما اینو هم می دونستم که بعضی وقتا توی تنهاییاش به حرفام فکر می کنه .همینم باعث می شد که دست برندارم . حرفام که تموم شد گفت: اون بچه است جوونه نفهمه نادونه از روی نادونی این کارارو می کنه... راستش به عنوان یه نفر که توی رده سنی جوان!!قرار میگیره بهم برخورد.. جوونه ..نادونه ..نفهمه .... مگه جوونی با نادونی و نفهمی یکیه؟ اصلااین چه مقایسه ایه ... گفتم فکر می کنی کسی که این کارو انجام می ده خودش خبر نداره که داره چکار می کنه؟ 
همیشه نسبت به یه عده با پارتی بازی قضاوت میکرد و این بارم داشت با این بهونه که جوونه کاراشو توجیه میکرد...
دیگه چیزی نگفتم . به اندازه کافی حرف زده بودم. یعنی اونچیزی که بلد بودمو باید می گفتم ،گفتم.  بقیش دیگه با خودش بود...
2- جوونی توی ذهن بعضیها چه کودکانه تعریف شده ... جوونی که اینا می گن همون بهترین دوران زندگیه ؟؟ یا برای یه عده که  بعضی پدرو مادرای محترم هم جزوشن جوونی یعنی همون بچگی بعلاوه ریش وسیبیل ؟؟
تصور کنیدایران با این همه جوون اونم نادونو بدون فهم (البته اینطور که بعضیا می گن) چی میشه خدا به داد برسه از شر جوونای نادون .. به شما هم برخورد؟؟؟
به نظرم خیلی داریم لوس و تیتیش مامانی پیش میریم...شاید یه عده خیلی براشون هضم این حرفا سخت باشه اما اینا حقیقته و از حقیقت نمی شه فرار کرد. این اسمارو ببینید:
حسن باقری
 محمد بروجردی
سید هادی فرزند سید حسن نصرالله
ادواردو انیلی
حسین فهمیده 
با این تعریف از جوونی کارای این آدما معجزه است
که مثلا حسن باقری به جای اینکه بره مثل بچه ی خوب درسشو بخونه !!! میاد نقشه عملیاتا ی بزرگو طراحی میکنه
یا مثلا ادواردو آنیلی درحالیکه غرق پول و امکاناته به جای جوونی!! کردن و صبح تا شب سواحل دریای مدیتران ه رو متر کردن بیاد مسلمون بشه و ...دست آخر شهید بشه
یا.. اصلا چرا راه دور بریم همین بروبچه های انرژی هسته ای چرا جوونی نکردن با پول بیت المال برن مثلا یه کشور خارجی برای خودشون درسشونو!!ادامه بدن و یادشون بره یه زمانی مملکتی هم به اسم ایران وجود داشته... 
3- یه سوال: اگه همه کارای اشتباه جوونا رو میشه به پای نادونی و کم تجربگیشون گذاشت چرا خدا برای همین جوونا  حساب و کتابی گذاشته ؟ نگفته حالا خوش باشید تا مثلا 40 سالتون که شد و فهمیده شدید مراقب کاراتون باشید از حالا به بعد حسابه؟؟؟
کلام آخر اینکه : علی 14 ساله بود که اسمش به عنوان اولین اسلام اورنده ثبت شد و فاطمه 18 ساله بود که فاطمه بود....
.........................................................................
تتمه نوشت:
میان عاشق و معشوق هیچ حایل نیست
تو خود حجاب خودی حافظ از میان بر خیز
.........................................................................
زیر سایه ی آقا        یا زهرا(سلام الله علیها)